Vakantie op t'ailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Miedema - WaarBenJij.nu Vakantie op t'ailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Iris Miedema - WaarBenJij.nu

Vakantie op t'ailand.

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

De credits voor deze grap gaan naar de lieftallige Jeannet van Haeringen, maar blijkbaar als Gruningers op vakantie gaan naar Schiermonnikoog zeggen ze wel eens: we gaan naar t' ailand. Nu zijn wij op t'ailand in thailand geweest! He? Volg je het nog? Juist! We hebben in totaal twee weken in thailand doorgebracht. Eerst zijn we naar een 'koh chang' geweest wat vrij vertaald naar olifanten eiland (net als chang bier = olifantenbier, en er bestaat ook iets als een changover en dat mag je zelf vertalen). Na een lange reis vanuit Siem Reap kwamen we op het eiland en zijn we gelijk keihard afgezet voor een taxi, 15 min. voor ongeveer 10 euro. Welkom in thailand! Alles is hier een stuk duurder en de mensen houden ook helemaal niet van onderhandelen. Ze zeggen gewoon drie keer Nee in je gezicht en dan lopen we maar weg... Laat die 300 kamers van je hotel dan maar vrij staan he! Uiteindelijk vonden we via internet voor een redelijke prijs een leuk onderkomen. Koh Chang zelf was een erg relaxt eilandje. Het bestaat nog voor zo'n 80% uit tropisch regenwoud, maar de stranden zijn erg populair bij toeristen. We hebben hier ook een dagje en scooter gehuurd. Dat was even wennen want ze rijden hier links. Wel zo een heel leuk rustig strandje gevonden wat we anders nooit gezien hadden! Verder hebben we een zonsondergang bekeken met een familie apen en zijn we achterna gezeten door honden en dachten we leuk een shortcut te nemen door het water en stonden toen tot onze enkels in de modder! Maar voornamelijk hebben we eigenlijk lekker op het strand gezeten!
De volgende bestemming zou eigenlijk Bangkok moeten zijn maar toen gingen ze opeens vervelend doen met een staatsgreep en demonstreren enzo. Je merkt daar op zich weinig van, behalve dat ik voor het eerst in mijn leven een 'curfew' had (22u moest iedereen binnen zijn) en dat er bij sommige cafe's geen alcohol werd geschonken (maar gewoon net zolang doorzoeken tot ze het wel doen). Bangkok leek ons niet erg gezellig in deze tijden dus zijn we eerst naar Banphe en Koh Samet geweest; een kustplaats en nog een eiland respectievelijk. Dagelijkse activiteiten waren onder meer strand strand en strand, maar af en toe ook motorbiken en snorkelen.
Daarna was het toch tijd om naar Bangkok te gaan. We werden afgezet in het midden van de stad voor het Vredesmonument (waar alle demonstraties plaatsvinden). Er liepen daar overal politiemannen en militairen te marcheren. Niet heel fijn om precies daar afgezet te worden, dus wilden we zsm naar ons hotel (Mida). Ik weet nog steeds niet waarom, maar de eerste drie taxi's die we aanhielden wilden ons absoluut niet brengen. Toen een tuktuk gevonden die ons wel wilde brengen. Komen we bij het hotel staat er met koeienletters op de voorkant MIDO. Verkeerde hotel dus...! Na een tweede taxi, die door het Mido hotel gebeld werd, zijn we toen eindelijk in Mida aangekomen. Een heel fijn, luxe, conferentie hotel. Lekker zwembad, goed ontbijtbuffet en goede service. Was wel even genieten!
Gisteren heb ik voor de aanmelding van mijn tweede master een Skype interview gedaan in Bangkok. Een hoop geregel maar ik ben blij dat ik eindelijk de afspraak gehad heb. Levert toch een hoop stress op omdat al reizend te organiseren! Ik hoor over 9 dagen of ik het wel of niet mag gaan doen. Dus dat is even een cliffhanger voor de volgende keer!
Vandaag ben ik vanuit Bangkok naar Jakarta gevlogen. Op dit moment zit ik in het hostel op Lisa te wachten en dan gaan we ons avontuur in Indonesie beginnen! Ik hou jullie graag op de hoogte!
Liefs Iris

  • 03 Juni 2014 - 16:43

    Suzanne:

    Iertje!

    Ik ben blij dat je Thailand hebt verlaten hoor!!!
    Ik hoop dat Lisa ondertussen ook is aangekomen in Jakarta. Hoe vind je de stad? Ging t goed met het vinden van een blue bird taxi? ;)

    Enjoy!

  • 03 Juni 2014 - 17:17

    Mama:

    Geweldig dat je veilig in Djakarta bent aangekomen! Hopelijk ontmoet je binnenkort Lisa. Mooie groninger grap :) Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Iris

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7339

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 30 Juni 2014

Laos, Vietnam, Cambodja & Indonesië

Landen bezocht: